le week-end2

från onsdagnatt egentligen torsdag till lördag lämnade jag inte maciejs hus hehe. torsdagen myste vi bara med filmer och fredagen är jag ganska säker på att det vart samma. i lördags svängde jag förbi systemet och släpade mig hem från hässelby, en sådan dag då man absolut inte vill synas och bara hoppa in i duschen men givetvis ser jag flera jag känner på tåget och håller på att gå rakt in i en douchebag norrlänning jag träffade för något år sedan haha. nåväl, hem för en lång dusch och upprustning samt åt delicious lax med svamprisotto och vitt vin till dîner med bror.
 
på kvällen mötte jag upp maciej och johanna på slussen då vi flanerade hem till noah där det var en herrans massa karlar och en kvinna till en början hehe men sedan blev det ganska mycket folk. jättetrevligt träffade nya intressanta människor samt bekanta jag inte sett på länge. vin och dylikt och flera djs som höll på med sin musik där innan de skulle ut och spela, dessutom är noah väldigt bra på samma sak. vi gick dock inte med dem ut så det blev en tidig kväll och runt ett hamnade maciej och jag på macdo där jag för första gången tog en stor meny vad jag minns! åt mitt livs första big mac eller åtminstone halva hehe och sedan åkte vi hem till honom.
 
drinkar i budapest från i juni med vajk och fredrik : )
 
igår segade vi återigen hela dagen nästan hehe filmer såsom bait och wall-e haha jäklar vad söt! sedan gjorde m oxfilé helt själv som vi åt med frytki och sallad med hans föräldrar : ) dessförinnan var elias förbi en sväng. efter le dîner åkte vi snabbt en sväng men annars spenderade jag dagen i sängen och latade mig. tiden går läskigt fort när den spenderas med älskling och jag vet aldrig riktigt vart den tar vägen, exempelvis hela sommaren, men det har varit jättefint och jag saknar honom redan. måste vara världens mest clingy människa alltså. förövrigt är det lite lustigt när man får känslan av att vistas utomhus efter att varit isolerad inne tre dagar i sträck och det känns så märkligt, geezus. 
 
 
imorse skulle jag sova in efter maciej åkt till arbetet tänkte jag men icke då ringde arbetet och väckte mig igen efter någon minut. vem är jag att tacka nej hehe så jag rusade dit så fort jag kunde men det tar ju sin lilla tid att anlända i åkersberga så det blev arbete 11 till 19 idag. det kostade dock haha, det innebar att jag hoppade ur sängen, i min festklänning och smink från i lördags, slängde på mig deo medans jag tvättade tänderna och rusade till bussen utan att varken haft tid att duscha eller äta någonting. så dagen var stressig och exhausting men det känns bra att arbeta. förutom när karin och jag lyckades tappa en grej och jag fick varm olja på hela min arm som blev röd och sved som satan men det är jobbet for ya! upptäcker alltid skador och blåmärken här och var efter varje pass även om den här incidenten må varit slightly värre. passade på att handla på ica där jag arbetar, köpte massa franska ostar hehe blir så tempted när jag jobbar med det! hemma vid halv nio och sedan dess har jag kollat de 50 olästa mailen som tillkommit sedan onsdags och planerat ut livet de kommande dagarna. imorgon tänkte jag dela ut cvn, minst ett åtminstone, för att därefter träffa kaycee och sedan varona och troligtvis daniel och iranie, möjligen gå ut på ett glas. nu ska jag fixa naglarna och bör därefter hoppa ner i sängen. dobranoc!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0