arabiska alfabetet.

where do i begin haha fasen vad svårt det är att lära sig alla lustiga arabiska bokstäver och bilda ord! dag två avklarad med arabisk skrift, två timmars håltimme då jag lunchade med adam, pratade med kochanie och studerade därefter två timmar religion. det är så jäkla häftigt haha adam som jag gick i samma klass med från sexårs till sexan bara uppenbarade sig på informationsmötet på arabiskan, vad är oddsen att vi valt just arabiska just den här terminen? arabiska av allt, förväntade mig inte att känna någon direkt haha. dessutom går johan som jag varit ute på sommar med en gång också där! skönt att känna någon iallafall : ) så dagen gick åt till skolan, hemma åtta och in i duschen och tvätta min tatuering jag gjorde igår. nu ska jag göra de resterande sju sidorna arabiska ord och kinesa. längtar till helgen och att fira lillebrors nioårsdag och eventuellt en kräftskiva och givetvis att se kochanie som just gjorde min kväll på skype hehe. dobranoc!
försök er på dem ni! och sedan har nästan varje bokstav fyra olika utseenden beroende på vart i orden den är. om det där nu är alfabetet hehe i fink. intressant men endå vill giva er perspektiv : ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0