032711 - HEMMA!

hallådär!

nu är jag hemma i sverige efter åtta månader och en vecka i usa. det känns både bra och fruktansvärt dåligt. skönt att vara en människa med unalienable rights igen hehe men tråkigt för att det känns som ett sådant misslyckande att inte stannat tiden ut. sedan saknar jag vissa alabamians så mycket. vidare så är allting exakt likadant här hemma så det gör mig snabbt uttråkad. vetekatten vad jag ska göra nu av all min lediga tid, hoppas på att finna ett arbete och se compadres. det var hursomhelst fint att se daddy och alla tre bröder igen. i fredags klev jag upp inte senare än 3 am och mitt första flyg gick 6:15. becca kom som lovat till flygplatsen men hann bara krama henne innan jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen.



första flyget gick till houston, texas och jag sov hela resan pa det pyttelilla planet. i texas strosade jag runt en massa, köpte gåvor och drack min sista starbucks skinny vanilla latte. sedan flög jag mellan houston och newark, new york/new jersey där jag köpte gåvor, sex bodyshop lipbalms, och en avokadokycklinghamböörjare och pommfritt. ungefär två timmars väntan på båda flygplatserna. båda har förövrigt egna tåg på flygplatsen mellan terminalerna för att de är så huge. sedan väntade långa flyget från newark till stockholm där flygningen började med en väntan på marken i mer än två timmar. sedan tog det sju och en halv timme i fink. såg burlesque och det mesta av lost in translation, åt lite flygmat och kinesade kanske tio minuter.



vid sex på morgonen landade jag i stockholm. det första jag slogs av var kyliga vindar hehe från att strosat runt i bara tshirt i värmen. igår åt vi en delicious middag med oxfilé, potatisgratäng, hallonruccolamozarellasallad och ett glas j.lohr rödvin. det första på månader! fint. sedan blev det chokladtårta och en kort promenad i kylan, på med vinterjackan heh geez, och sedan somnade jag till hela tiden redan vid nio. tror samt hoppas att jag är av med jetlaggen nu. idag har jag spenderat hela dagen med att städa ur mitt rum, slänga massor av saker och kläder för att få plats med allting nytt. befriande. de kommande dagarna får jag lösa min tristess på något sätt, hälsa på vänner kanske och söka arbete. bisous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0